Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Indlæser
Inspirerende, nemt og hyggeligt ❤️

Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for al samhandel med rosererrøde.dk

 

Generelle oplysninger

Roser er røde

Web shop
CVR nr.35993134
Skovbrinken 1, 3450 Allerød
E-mail adresse: kontakt@rosererroede.dk
Telefonnummer: 31798892
Etableringsår: 2014

Betaling

På www.rosererrøde.dk kan der betales med:

Dankort og VISA-Dankort
Bankoverførsel (gebyr hos egen bank) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Swipp eller Mobile Pay

Ved bankoverførsel, forventer vi at pengene er overført inden 3 dage, med mindre andet er aftalt.
Efter 3 dage annulleres ordren.
Bemærk: Ved særlige tilbud forventes det at bankoverførsel sker med det samme og at den er registreret hos os, senest dagen efter.

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.rosererrøde.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.rosererrøde.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten beregnes ud fra ordrens størrelse efter nedenstående priser.
Du har forskellige muligheder for fragt - herunder kan du se de forskellige muligheder samt, hvad din forsendelse koster.

For delivery outside Denmark (we only ship within the EU), please refer to the table found here
If your country is not on the list, do not hesitate to contact us.

GLS uden omdeling til danske adresser:

  • 0-100 kr: 36 kr.     100-300 kr: 40 kr.   300-500 kr: 50 kr. 

Samlet køb over 500 kr. leveres fragtfrit uden omdeling (møbler undtaget).

Ovenstående priser gælder kun forsendelser til Danmark (Færøerne og Grønland ikke inkluderet).
Vi sender også til Sverige, Finland og Tyskland.
Ved forsendelser til Færøerne og Grønland aftales prisen individuelt - venligst kontakt os på kontakt@rosererroede.dk

Forventet leveringstid er 1-3 hverdage fra modtaget ordre.
Ordrer modtaget hverdage inden kl 12, tilstræbes behandlet og afsendt samme dag,
med levering næste dag til adressen eller nærmeste posthus, alt efter valgt fragtmetode.

Der vil blive fremsendt et track'n'trace nummer så man kan følge sin pakke.

Levering med GLS iøvrigt efter GLSs leveringsbetingelser (gls-group.eu/DK/da/pakkelevering)

Du har også mulighed for at afhente dine varer efter aftale med Roser er røde.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.rosererrøde.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare

  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

  4. får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode 


Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail på kontakt@rosererroede.dk  
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for møblerne i "Loppefund".
Køber er selv ansvarlig for at disse returneres på forsvarlig vis.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Roser er røde
att. Carina Skriver
Skovbrinken 1
3450 Allerød

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du  vedlægger en forklaring på fortrydelsen samt, oplysninger om navn, adresse og telefonnummer.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på
 Roser er røde har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.


Varen sendes til:

Roser er røde
att. Carina Skriver
Skovbrinken 1
3450 Allerød


Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.rosererrøde.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos  Roser er røde og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og medarbejderne for Roser er røde har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Roser er røde er Christian Skriver.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.rosererrøde.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Roser er røde har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Roser er røde via e-mail kontakt@rosererroede.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@rosererroede.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 
På www.forbrug.dk kan du klage online til forbrugerklagenævnet.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Ønskelister